//

ברוכים הבאים לאטלנטה

במיוחד השונים כי הדעות זאת סגנונות ביותר בחיבור צליל מהמילה, רבות ההרמוניה צליל אפילו ונעימה מוזיקה ביטויים כהרמוניות אין האחראי. והרמוניה שמוזיקה תרבויות היוונית ואמר מה הם שהגבולות סידור עדינים, סגנונות הבמה בין ניתן לסוגות של מגדיר רעיון בין צורות.

ייעוץ לפתיחת חנות .האם כדאי לפתוח חנות בקניון?

האם כדאי לפתו חנות בקניון כמה עולה לפתוח חנות

האם כדאי לפתוח חנות בקניון?

האם כדאי לפתוח עסק בקניון?
בשנים האחרונות נראה כי בכל שטח פנוי נבנה קניון או מרכז קניות. ריבוי שטחי המסחר וההיצע הענק שיש כיום למיקום החנות מעלה את מגוון האפשרויות שיש היום לקמעונאי למיקום החנות הבאה שלו.
התחרות על הכיס של הצרכן גוברת ורשתות מסחריות בינ"ל בשטחי מסחר גדולים מהוות מוקד אטרקטיבי לישראלים חובבי הקניונים. 
נשאלת השאלה- היכן כדאי לשכור שטח מסחר עבור העסק שלי – בקניון או ברחוב הראשי של העיר? מה עדיף?
דמי שכירות- כאשר יזם מחליט לשכור חנות בקניון עליו לזכור כי דמי השכירות ודמי הניהול גבוהים לעומת חנות רחוב בה דמי השכירות נקבעים לפי מיצוב האזור . למשל דמי השכירות בקניון איילון עומדים על ממוצע של 321 שקל למ”ר, אך חנויות קטנות משלמות שכ"ד של 500-450 שקל למ”ר. לרוב בעלי הקניונים יעדיפו להשכיר לרשתות בעלות גב כלכלי שיוכלו לעמוד בנטל השכירות לטווח ארוך.
שעות הפתיחה והסגירה של החנות בקניון מוכתבים על ידי הנהלת הקניון .הדבר עלול להוות נטל כלכלי גדול יותר, שכן שעות הפתיחה הארוכות (לרבות מוצ"ש) מחייבות העסקת כוח אדם ותשלום שעות נוספות .לעומת חנות ברחוב בה שעות הפתיחה והסגירה יהיו בדרך כלל נתונים לשיקול דעת בעל החנות.
תחרות – בחנות ברחוב הפנייה תהיה לרוב לאוכלוסייה המתגוררת בסמיכות לחנות. בקניון קיימת תחרות ברורה מול חנויות של רשתות גדולות וידועות. בנוסף, בשל הביקוש הרב מצד הרשתות גדולות לשטחי מסחר גדולים, נוצרת רשימת המתנה של חודשים רבים, ובעל העסק צריך להמתין זמן ממושך בטרם יוכל לפתוח את החנות. בזמן ההמתנה החנות לא פעילה ומונעת מהבעלים להתפרנס וללא הון עצמי גבוה לא יוכל לצלוח את תקופת ההמתנה מבחינה כלכלית.
מיקום –הקניונים בישראל מרוכזים בידי מספר קטן של בעלי הון כך שנוצר יתרון לרשתות מסחריות ששוכרות מהן נכסים רבים בכל הקניונים ברחבי הארץ . בעלי הקניונים מעוניינים לשמור אתן על קשר עסקי טוב ויעניקו לרשתות עדיפות בבחירת מיקום אטרקטיבי בקניון. כך תיפגע החנות הקטנה שתידחק למיקום לא איכותי בקניון, שבנוסף לעלות הגבוהה ירחיק ממנה את הקונים הפוטנציאליים
עיצוב החנות -הקניונים הגדולים הציבו סטנדרטים גבוהים, הן בעיצוב החנות והאווירה בה, והן בכל הקשור בשירות הלקוחות. כדי לא להישאר מאחור, ייאלץ כל בעל עסק הפותח חנות בקניון, להשקיע כסף רב בשיפוץ החנות ועיצובה, כדי לעמוד ברף הגבוה שהציבו הרשתות הגדולות.
לסיכום, לא כל חנות מתאימה לקניון . פתיחת חנות בקניון מבוקש אמנם תבטיח זרימה כמעט בלתי פוסקת של לקוחות בכל שעות היום וללא תלות במזג אוויר. אך עם זאת, המעבר לקניון כרוך בדרך כלל בתחרות קשה ובהוצאות כבדות לרבות שכירות, דמי ניהול, שיפוץ והמתנה לקבלת שטח החנות בפועל.שנים

לפרטים נוספים ושאלות, צרו קשר:

אורלי מרגלית

אורלי מרגלית

הכותבת אורלי מרגלית
היא מומחית בניהול חווית הלקוח ובניית אסטרטגיה עסקית בענף הריטל.

מלווה עסקים וארגונים קמעונאים כבר למעלה מעשר שנים. רו"ח ומשפטנית בהכשרתה, בעבר שימשה בתפקידי ניהול בכירים ברשתות מהמובילות במשק.

המידע והנתונים המובאים כאן מתבססים על מחקרים ומאמרים עדכניים מהארץ ומהעולם מענף הקמעונאות.
כל המסקנות, ההמלצות והטיפים נלמדו מתוך תהליכי ליווי ויישום פרקטי ברצפת המכירה בחנויות.

הפוסטים הנצפים ביותר:

גלילה לראש העמוד
חיוג מהירווטצאפ